Etosha - Reisverslag uit Ondangwa, Namibië van Erik Vosmeijer - WaarBenJij.nu Etosha - Reisverslag uit Ondangwa, Namibië van Erik Vosmeijer - WaarBenJij.nu

Etosha

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

23 Juli 2016 | Namibië, Ondangwa

Etosha
We zijn donderdag aangekomen in Etosha. Dit is een gigantisch wildpark in het noorden van Namibië. Totaal ruim 22.000 km2 groot, meer dan half Nederland.
We hebben hier twee nachten gekampeerd op een mooie camping.
Direct na aankomst de tenten opgezet, lunch gehad en om 15 uur vertrokken voor de eerste gamedrive. Een gamedrive is langzaam rondrijden, ogen goed open houden en proberen veel wild te zien.
We hebben eerst veel giraffen, zebra's, gemsbokken en springbokken gezien.
Opeens zagen we de eerste olifant. En nog één en zo meer, totdat de groep ongeveer 20 olifanten groot was. Van heel groot tot kleine jonkies.
Eerst liepen ze tussen de struiken maar even later liep de hele groep over de vlakte de zonsondergang tegemoet. Een prachtig gezicht en een hele mooie afsluiting van de eerste dag.

Vrijdag hadden we een gamedrive in de vroege ochtend en in de middag weer.
In de ochtend zagen we, buiten alles wat we al gezien hadden, ook 4 neushoorns.
Heel bijzonder deze dieren, die eigenlijk nog overblijfsels zijn van de dinosauriërs zijn.

Bij de camping is een drinkplaats die 's avonds verlicht is. Als je geluk hebt komen hier dieren drinken en kan je ze zien terwijl je op een bankje onder een rieten dak zit.
Vrijdagavond zagen we daar weer een grote groep olifanten. Misschien wel dezelfde van een dag tevoren.
We hoorden ook een leeuw brullen, maar die kwam helaas niet in de buurt.
Dus helaas geen leeuw gezien deze dagen, terwijl we zaterdagochtend vroeg weg moesten.

Terwijl we zaterdag op weg waren naar de uitgang van het park sprak onze chauffeur een gids die met een jeep onderweg was. Hij had leeuwen gespot. Dus de truck werd gekeerd en snel op weg naar de plek die verteld was. Er stonden auto's midden op de weg en daar waren twee leeuwen. Een jong mannetje en een vrouwtje.
Gelukkig toch nog gezien op het laatste moment. Het omrijden en het kijken heeft alles bij elkaar wel een uur geduurd, terwijl het de langste reisdag was van de hele vakantie.
Gevolg is dat we laat en in het pikdonker bij deze lodge zijn aangekomen. Maar dat had iedereen er heel erg graag voor over.

We zijn hier één nachtje om morgen de Okanvango Delta in Botswana in te gaan.
Dus twee dagen geen internet. Dinsdag middag komen we hier weer terug met ons verhaal over de dagen in de Delta.

• 24 Juli 2016 - 12:33

Ge Prins:

Eindelijk toch gezien, waarvoor jullie deze reis nogmaals maken. Mooi toch

• 24 Juli 2016 - 13:15

Florien:

Leuk hoor wij verheugen ons ook al op de reis in september Fijne groep?Veel plezier nog

• 24 Juli 2016 - 15:55

Dinie Vosmeijer:

Het is hier ook erg heet. Zo te horen genieten jullie er maar heerlijk van. Liefs van mamma.

• 24 Juli 2016 - 21:18

Douwe:

Heb je de coordinaten vastgelegd dan weten we ze in september te vinden. Klinkt allemaal mooi.
    Hier moeten we het doen met een specht, egel en een roodharig beest...
    Gaan jullie met een gemotoriseerde boot of peddelend de Okavango delta verkennen? In het laatste geval succes met de balans anders veel plezier. Geniet van de laatste week