De eerste dagen in Namibië - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Erik Vosmeijer - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Namibië - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Erik Vosmeijer - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Namibië

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

15 Juli 2016 | Namibië, Swakopmund

Eindelijk internet

Afgelopen zondag zijn we vertrokken voor een reis door Namibië, Botswana en Victoria Falls in Zimbabwe.
We vlogen via London en Johannesburg naar Windhoek waar we maandagmiddag aankwamen. Van ons huis naar het hotel in 26 uur.
Nicole en ik zijn hier, voordat Mark geboren werd, al een keer geweest. We hebben toen de Sossusvlei helaas niet gezien. We hebben daarom altijd het plan gehad nog eens terug te gaan.
De reis die we nu maken volgt voor een groot deel dezelfde route, maar bevat ook een aantal bijzonderheden die wij nog niet gezien hebben. We reizen met een groep van 5 gezinnen. Totaal 10 volwassen en 11 kinderen.

Dinsdag was een reisdag. Met onze overlandtruck op weg naar Sesriem Campsite waar we halverwege de middag aankwamen. Onderweg hebben we de lunch bij de truck gehad in Solitaire. 16 jaar geleden hebben wij hier meer dan 24 uur gezeten omdat er technische problemen waren met de truck (de reden waarom we Sossusvlei niet hebben gezien). Solitaire was destijds niet meer dan een tankstation met een bar/restaurant en een mogelijkheid om te camperen. De nederlander Ton van der Lee heeft hier later een boek over zijn verblijf in Solitaire geschreven.
Het is ondertussen behoorlijk uitgebreid met een lodge en een bakkerij, beroemd om de appeltaart. Het is nu bijna een toeristische attractie.

Er is een crew van 3 man die de reis verzorgt. Een reisleider, een chauffeur en een kok.
Maar in de praktijk werken ze als een echt team. Vooral koken doen ze met elkaar.
De eerste avond een heerlijk bobotie.

Op woensdag vertrekken we om 05.20 uur om de zonsopgang te zien op duin 45 in de Sossusvlei. De duinen kleuren dan heel moei oranjerood.
Het was een hele klim door het rulle zand. Nicole was op tijd boven. Mark en ik hebben het allemaal van iets lager bekeken.
Na het ontbijt zijn we naar een nog desolater deel geweest, Deathvlei. Dit is een vlakte waar alleen maar dode bomen staan. Heel indrukwekkend.
's Avonds op een volgende campsite een uitstekende braai (bbq) gehad die erg gezellig was met afrikaanse muziek op de speaker.
Met de kok hebben we Hand in hand kameraden geoefend. Gaat vast lukken met 4 gezinnen die Feijenoord fans zijn (het 5de is voor die andere club)

Vandaag zijn we door een prachtig landschap naar Swakopmund gereden.
Prachtig om te zien maar onmogelijk om te wonen. Het gaat van woestijn naar een soort maandlandschap naar weer woestijn. Alles even dor en verlaten.
Vanavond met de hele groep plus crew uit eten geweest.

• 15 Juli 2016 - 15:59

Moeke:

HEEL LEUK OM TE LEZEN , EN IK HOOP DAT JULLIE HET VERDER LEUK EN GEZELLIG MET DE GROEP HEBBEN. WAT EEN EIND WEG EN VERDER DUS IN IEDER GEVAL VEEL TE ZIEN , MAAR IK NEEEM
    AAN DAT JULLIE ER VAN GENIETEN , HIER IS HET STEEDS REGEN EN WIND.
    GROETEN VAN DIEPENVEEN EN BDOE DIT NOG MAAR EEN KEER ,VIND BERT WEL GQED .

• 16 Juli 2016 - 17:03

Nr.4:

Leuk verslag van een enerverende reis. Ik weet nu van wie Bodhy dat heeft. Hier wordt het nu ook warm.