Wadi Rum - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Erik Vosmeijer - WaarBenJij.nu Wadi Rum - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Erik Vosmeijer - WaarBenJij.nu

Wadi Rum

Blijf op de hoogte en volg Erik

02 Mei 2014 | Jordanië, Akaba

Woensdag hebben wij drietjes geprobeerd ergens in Petra bij een restaurant te ontbijten. Even weg van de ontbijtbuffetten in het hotel. Dit is in Petra niet echt mogelijk. Uiteindelijk hebben Mark en Erik maar een hamburger besteld en Nicole een "gewoon broodje"
Aan het eind van de ochtend zijn we naar de Wadi Rum gereden.
Dit is een woestijn van 720 km2 groot. Ongeveer de helft van de provincie Utrecht. Daar verbleven we twee nachten in een luxe tentenkamp. Helaas wel met meerdere mensen dan alleen onze groep. De tent die voor ons bedoeld was, was veel te klein. Oplossing : gewoon buiten slapen. Regenen doet het toch niet.

Donderdag zijn we bijna de hele dag met Jeeps door de woestijn gereden om verschillende hoogtepunten te bezoeken en een paar korte wandelingen te maken. Het is een schitterend en indrukwekkend gebied. En uiteraard was het weer behoorlijk warm.

Bij terugkomst in het kamp hoorden we dat er nog veel meer mensen bij kwamen. Het kamp was veel te vol. Onze reisleidster was furieus, maar kon hier ook niets aan veranderen. De uitbater van het kamp is Sawadee zeker kwijt als klant.

Vanochtend is de helft van de groep met kamelen opgehaald om in anderhalf uur naar de uitgang van de woestijn te rijden. (Of is het varen op het schip van de woestijn ?) Mark heeft de reis per kameel gedaan. Nicole en ik zijn met de jeeps gegaan.

We zijn nu in Aqaba, de kustplaats aan de Rode Zee. Dit ligt pal naast het Israëlische Eilat. Omdat ons hotel geen zwembad heeft is er geregeld dat we bij een naburig hotel kunnen zwemmen.
Daar hebben we natuurlijk gebruik van gemaakt.

Vanavond heerlijk gegeten.
Morgenochtend gaan we een boottocht maken en snorkelen.
In de middag rijden we terug naar Amman, vanwaar we zondag vroeg weer naar Schiphol vliegen.

Misschien tot morgen

• 04 Mei 2014 - 13:36

Mariette:

Ha jongelui,

dat klinkt allemaal, ondanks een te vol kamp, avontuurlijk en leuk hoor! Een heel goede reis terug naar NL, is nu bezig denk ik.