Deportivo Cuenca - Liga de Lojo 1-0 - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Erik Vosmeijer - WaarBenJij.nu Deportivo Cuenca - Liga de Lojo 1-0 - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Erik Vosmeijer - WaarBenJij.nu

Deportivo Cuenca - Liga de Lojo 1-0

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

02 Augustus 2013 | Ecuador, Cuenca

Vanochtend na het ontbijt zijn we naar de ruïnes van Ingapirca gegaan. Dit zijn ruïnes uit de Inca tijd. Door de uitleg van Rodrigo werd het interessant. Vanaf de ruïnes hebben we tien minuten gelopen om een rotspunt te zien die sterk op een gezicht lijkt. Zelfs een paar struikjes die de wenkbrauwen konden voorstellen.

Verder in de bus richting Cuenca. Dit is de derde stad van het land waar de invloed van de Spanjaarden groot is geweest. Zij hebben de stad vernoemd naar een plaats in Spanje. Onderweg nog de regionale specialiteit, varken aan het spit, gezien.
Eerst hebben we de stad vanaf een een hoger gelegen punt bekeken.
Cuenca zelf ligt op 2700 meter boven zeeniveau. We beginnen dit al heel gewoon te vinden.
Na een stop voor een heerlijk stokbroodje zijn we de stad gaan bezichtigen. Belangrijk punt was weer de pinautomaat.
Een groot deel van de groep wilde daarna graag nog winkelen. Wij kozen ervoor, samen met een deel van de mannen en alle jongens om alvast naar het hotel te gaan. Een heel sfeervol hotel wederom. En het is een paar straten verwijderd van het voetbalstadion.

Normaal wordt hier op vrijdag gevoetbald. Maar vanwege het overlijden van een International op 27 jarige leeftijd was alles afgelast.
Om kwart voor zes kwam het bericht dat er toch een competitiewedstrijd zou zijn. We hebben toen eerst de verjaardag van een van de meisjes gevierd (15 geworden wat in Ecuador een bijzondere leeftijd is). En snel richting stadion. Rodrigo kocht op straat 23 eentreekaartjes voor 9 dollar per stuk. Voor de kinderen hebben we shirts gekocht van de thuisclub. Snel even eten en op naar het stadion. Wij vielen wel op tussen het publiek. Zo erg dat een radiostation mij heeft geïnterviewd. Ze wilden graag weten waar we vandaan kwamen. Daar kon ik nog wel antwoord op geven.
Na een minuut stilte voor de overleden speler kon de wedstrijd beginnen. Het niveau was vergelijkbaar met de onderste regionen van de eerste divisie. Maar ook op deze hoogte een gigantische passie en inzet. "Onze" club kwam een half uur voor tijd op voorsprong. Groot feest dus. We zongen de clubliederen uit volle borst mee. Gelukkig maar verdiend wonnen "we" de wedstrijd. Deportivo Cuenca is waarschijnlijk gestegen naar plek 6. Hoera !
Het was een heel erg leuke ervaring om dit mee te maken.
We gingen zingend terug naar ons hotel, nagekeken door de plaatselijke supporters.

• 03 Augustus 2013 - 22:28

Joke Timmers:

Wauw jongens, hier doe je het toch voor! Wat een geweldige sfeerfoto's bij voorgaand en dit verslag. Heel bijzonder inderdaad om hier als Westerling doorheen te lopen. Zouden die omgeknoopte dekens je nu echt warm houden? Heeft iemand van jullie het al geprobeerd? Compliment voor Mark, die keurig zijn beugel draagt. Ik heb het meteen aan Barbera laten zien (zij heeft een blokbeugel en doet hem echt te weinig in!). Hier in Nederland is een TV serie, de meest gevaarlijke wegen van de wereld. Volgens mij is die weg waar jullie de foto hebben gemaakt, een geheide kandidaat!

Wij gaan morgen naar Lago Maggiore. Van wat ik ervan gelezen heb, worden het boot- en treintochtjes, en kabelbanen!

Joke