Bromo Vulkaan - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Erik Vosmeijer - WaarBenJij.nu Bromo Vulkaan - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Erik Vosmeijer - WaarBenJij.nu

Bromo Vulkaan

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

21 Juli 2017 | Indonesië, Kalibaru

Bromo vulkaan

Woensdag acht uur in de trein van Yogyakarta naar Melang. Geen spannende dag.
We reisden executive class en het meest bijzondere was het engels van de dame op het bandje dat het volgende station aankondigde.

Donderdag zijn we met open jeeps naar de Bromo vulkaan gereden. Eerst wilden de chauffeurs nog een potje voetballen tegen ons. We hebben gewonnen, maar ik heb er wel een geblesseerde arm aan over gehouden.

Om de krater van de vulkaan te bereiken kunnen twee routes worden genomen.
Een zware waarbij ook op handen en voeten geklauterd moet worden, of een eenvoudigere waar gedeeltelijk via een trap naar boven wordt gegaan. Nicole en Mark hebben de moeilijke, maar prachtige, route genomen. Trost op ze. Ik heb voor de trap gekozen omdat mijn arm nog niet echt wilde.
De vulkaan rookt en buldert voortdurend. Het lijkt net of hij elk moment kan uitbarsten.
Dat is voor het laatst in 2010 gebeurd.

Op vrijdagochtend is er nog een groep, waaronder Nicole, om 4 uur vertrokken naar een uitzichtpunt om de vulkanen bij zonsopkomst te zien.

Daarna zijn we vertrokken naar de laatste bestemming op Java. We zijn in Kalibaru en blijven hier twee nachten. Morgen staat er voor ons niets op het programma.

• 21 Juli 2017 - 14:27

Ton:

Beterschap met je arm.
    Je moet op die leeftijd ook niet meer gaan voetballen !
    Dat moet je aan de jeugd overlaten.

• 21 Juli 2017 - 14:27

Ton:

Beterschap met je arm.
    Je moet op die leeftijd ook niet meer gaan voetballen !
    Dat moet je aan de jeugd overlaten.

• 21 Juli 2017 - 15:49

Marjon:

Wat een avonturen en drama

• 22 Juli 2017 - 12:43

WenG:

Door de twee routes te nemen hebben jullie ook verschillende foto's waarschijnlijk.