St. Lucia - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Erik Vosmeijer - WaarBenJij.nu St. Lucia - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Erik Vosmeijer - WaarBenJij.nu

St. Lucia

Blijf op de hoogte en volg Erik

20 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

We zijn aangekomen in St. Lucia. Gisteren aan het eind van de dag hebben we een nijlpaarden en krokodillen tour gedaan. De nijlpaarden gaapten behoorlijk, dus daar hebben we mooie plaatjes van gemaakt.
We kunnen hier heerlijk eten, gisteravond was Erik blij dat hij hulp kreeg bij het verwerken van zijn mix gril, want het is bijna niet te geloven, hij kreeg 'm niet op!
We zitten nu in een appartementje met 2 slaapkamers, badkamer met ligbad, een woonkamer met 2 2 zitbanken, een stoel en een compleet ingerichte keuken. Vanavond gaan we met de hele groep een BBQ regelen bij het zwembad.
Marius, onze reisleider, zorgt voor het vlees. Doordat we eerder zo'n 5 uur langs de weg hebben gestaan met pech, vond hij dat dit ter compensatie aangeboden kon worden. De groep zorgt voor de rest.
Vanmorgen zijn we wezen walewatchen. Het begon al erg spectaculair. De branding was erg hoog. Toen de boot aankwam voer deze helemaal het strand op. De boot werd gekeerd en daarna konden wij (met droge voeten) aan boord stappen. De boot werd met een trekker de zee in geduwd en daarna volgde een soort Efteling attractie om door de branding heen te komen. We moesten ons echt goed met 2 handen vasthouden om niet door de boot te stuiteren. De schipper spotte al snel een moederwalvis met jong. Deze hebben we een hele tijd gevolgd. Ze kwamen na verloop van tijd heel dicht bij de boot. Helaas maar 1 sprong gezien, van een jonge walvis. Het walvissen kijken was jammer genoeg iets minder spectaculair dan het varen. Mark heeft de vis die hij gisteravond had gegeten weer teruggezet in zee. Maar ondanks dat was het wel de moeite waard. Morgenochtend vertrekken we naar Durban.

• 20 Augustus 2014 - 15:43

H.Vosmeijer:

Mooi verslag zien al weer uit naar de volgende.Gr .Heit en Mem

• 20 Augustus 2014 - 17:07

Fam De Ruiter:

Hoi Mark, je boeken voor het volgend schooljaar zijn aangekomen! We hebben ze maar aangenomen voor je, wil al weten wat je moet leren?

FIjne vakantie en denk nog maar niet aan school

• 20 Augustus 2014 - 22:45

Margriet Haex:

Hallo vakantiegangers,
    Lees nu pas jullie geweldige verhalen en avonturen in Zuid Africa.
    Wij hadden al begrepen dat jullie toch vertrokken waren.
    Fijn om te lezen dat het goed gaat met je Nicole.
    Geniet nog maar lekker want hier is het weer niet al te best.
    Wij zijn weer veilig terug uit Kalimantan. Hebben 3 weken geen internet gehad.
    Vond Iris iets minder geslaagd!! En voor ons gevoel zijn we aan het eind van de wereldbol geweest. Net nog een stapje verder dan Floortje Dressing! De verhalen wisselen we wel uit als jullie thuis zijn.

Groetjes van ons M&M

• 24 Augustus 2014 - 19:08

Emilie:

Dat nijlpaard mag wel eens zijn tandenpoetsen!! ;)