Eindelijk thuis - Reisverslag uit Gorinchem, Nederland van Erik Vosmeijer - WaarBenJij.nu Eindelijk thuis - Reisverslag uit Gorinchem, Nederland van Erik Vosmeijer - WaarBenJij.nu

Eindelijk thuis

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

01 Augustus 2016 | Nederland, Gorinchem

Vrijdag hebben we met ons drieën de watervallen in Vic Falls bezocht. Ondanks dat het nu de droge tijd is blijft het een magnifiek schouwspel. In de natte tijd is de waterval over de hele breedte, maar de hoogte blijft uiteraard het zelfde.
Aansluitend hebben we, redelijk bescheiden, souvenirs gekocht bij kleine marktkraampjes.
Verder die dag lekker lui aan het zwembad gelegen. Mark had tijdens de vakantie een voetbal gekocht. Deze heeft hij aan een ober van het hotel gegeven. Die man kon er zijn 6 kinderen blij mee maken. Hij vroeg wel of wij een briefje wilden schrijven dat hij de bal gekregen had, zodat hij niet van diefstal beschuldigd kon worden.
Mark werd zaterdag bij het ontbijt bij de kok geroepen van wie hij een paar vers gebakken pannenkoeken kreeg. Dit was op verzoek van Sheperd de ober.

Volgens planning zouden wij zaterdag om half elf vertrekken uit het hotel.
Eerst vliegen van Vic Falls naar Johannesburg. Dan 's avonds om 21.15 door vliegen naar London om tenslotte zondag om 10.45 in Amsterdam aan te komen.
Dit was de planning voor ons en een ander gezin. De drie resterende gezinnen hadden voor andere vluchten gekozen.
Voor vertrek kreeg ik eerst een SMS dat onze tweede vlucht was uitgesteld van 21.15 naar de volgende ochtend 05.36. Ruim 8 uur extra wachttijd dus. Weer iets later een bericht dat de vlucht naar London verplaats was van zaterdagavond naar zondagavond 20.15. Vliegtuig had technische problemen en stond nog in London.
We hoopten dat we nog omgeboekt konden worden, maar helaas was daarvoor geen ruimte op andere vluchten.
Op kosten van British Airways hebben we een nacht in een goed hotel nabij de luchthaven geslapen.
De vlucht ging zondag wel volgens planning. Echter wel met een ouder vliegtuig met iets minder beenruimte.
In London bleek de vlucht naar Amsterdam die voor ons geboekt was, gecanceld te zijn, ook vanwege technische problemen. We konden wel met de volende vlucht mee, 3,5 uur later.
We gingen met een groter vliegtuig omdat deze de passagiers van twee vluchten mee moest nemen. Pas in het vliegtuig hoorden we dat er vanwege de grootte van het vliegtuig er nog tijd nodig was om deze in het landingsschema in te passen. Dus vertrek weer drie kwartier later. Uiteindelijk zijn we in plaats van zondag om 10.45 pas op maandag om 15.00 op Schiphol geland.

Een rare afsluiting van een prachtige reis met een hele leuke groep en een prima crew van chauffeur, kok en reisbegeleider.