WK Veldrijden - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Erik Vosmeijer - WaarBenJij.nu WK Veldrijden - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Erik Vosmeijer - WaarBenJij.nu

WK Veldrijden

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

27 Juli 2015 | Myanmar, Mandalay

Zondag 26 juli.
Vanochtend om 8 uur werden we opgehaald om naar de fietsverhuur te gaan. We gaan vandaag met mountainbikes de omgeving verkennen. De fietsen zijn boven verwachting goed, en in onze maat beschikbaar. We rijden eerst een stuk door de buitenwijk van de stad. We zien een pagode die we al hebben gezien. Volgende stop is een markthal. De gids zegt dat platteland niet begaanbaar is omdat de zandwegen door de regen te slecht zijn. De hele groep wil toch het platteland op. Dit wordt een tocht die niet zou misstaan bij het WK veldrijden. Het is ploeteren, en voor een groot deel lopen, door de modder. De wegen zijn inderdaad niet echt goed berijdbaar.
De lokale bevolking die ons ziet heeft de grootste lol. Één medereiziger gaat languit in de modder. Uiteindelijk bereiken we, van top tot teen onder de blubber, de fietsenverhuur. Hier staat de bus weer klaar om ons naar het hotel te brengen.
Op alle stoelen liggen kranten om de bekleding schoon te houden.
Lekker onder de douche en de kleren uitspoelen. In het bad lag daarna een mooie streep zand.
We zullen wat extra fooi laten liggen voor de kamermeisjes

• 27 Juli 2015 - 11:07

Ingrid Van Der Kevie:

Hoi, zo te horen hebben jullie het prima naar jullie zin!
    Waarom nu geen aktie foto's? Had het blubberspektakel ook wel willen zien hoor!
    Nog een hele fijne vakantie verder. Gr Co en ingrid