Swaziland en de reis er naar toe - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Erik Vosmeijer - WaarBenJij.nu Swaziland en de reis er naar toe - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Erik Vosmeijer - WaarBenJij.nu

Swaziland en de reis er naar toe

Blijf op de hoogte en volg Erik

18 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

We zitten nu weer in Zuid Afrika en hebben weer internet. Sinds het laatste bericht hebben we veel meegemaakt.

We hebben jullie verlaten in het Krugerpark. Dinsdagavond hebben we nog een gamedrive gemaakt en weer een mannetjes leeuw gezien. Het blijft een prachtig gezicht.
Woensdagochtend vroeg vertrokken met bestemming Swaziland. We hadden broodjes klaar gemaakt om in de bus te ontbijten. Marius onze reisleider wilde vroeg vertrekken om bij daglicht aan te komen op onze bestemming in Swaziland.

Echter om ongeveer tien uur stonden we langs de weg omdat het water in het koelsysteem begon te koken. Alle flesjes water die onze chauffeur voor de verkoop had gingen erin, en na anderhalf uur konden we verder. Even later stonden we weer. Nu was de schade groter. Er moest een nieuwe bus komen. Om half vijf was de bus er eindelijk. Mooier, ruimer en een betere chauffeur. Volgende probleem was dat de grens met Swaziland 's avonds sluit. De grens die gepland was sluit om 6 uur. We moesten dus een andere grens nemen en een stuk omrijden. Deze grens zou om 8 uur sluiten. De laatste van onze groep kreeg 1 minuut na 8 zijn stempel.
Om half twaalf kwamen we in Shewula aan. We konden gelijk aan de maaltijd. De accommodatie was primitief.
De volgende dag stonden er wandelingen in de omgeving en een voetbalwedstrijd van de kinderen tegen lokalen gepland. Ze hebben gelijk gespeeld. Veel publiek en op een enkele koe na bleef het veld verder leeg.

De tweede bestemming was het Mlilwane Park. We sliepen in hele bijzondere rieten hutjes die er van buiten uitzagen als bijenkorven.
Hier hebben we gefietst en gewandeld tussen de zebra's en gnoes.

Gistermiddag zijn we weer in Zuid Afrika aangekomen. We zitten weer in een mooie lodge, die op een ananas plantage is gevestigd.
Vanochtend hebben we onze laatste gamedrive gemaakt. We hebben veel neushoorns gezien. Gelukkig, tot nu toe was het er eentje van heel ver af.

Deze middag een beetje luieren en vanavond een braai.
Morgen gaan we weer verder naar St Lucia.

• 18 Augustus 2014 - 15:10

H.Vosmeijer:

Hallo daar,

We waren al ongeduldig we volgen de verhalen met grote interesse.Hier alles goed alleen veel regen en knetter koud

• 18 Augustus 2014 - 16:37

W.Prins:

Ook wij volgen jullie met belangstelling.Maar goed dat deze troubles zich niet tijdens een safari voordeden.

• 18 Augustus 2014 - 16:41

Douwe De Ruiter:

Goed om te horen dat alles naar wens verloopt, een lek koelsysteem hoort bij de avonturen!
    Mogen eruit opmaken dat Nicole haar gezondheid haar niet (teveel) beperkt?

Ga heerlijk van de wetlands van St Lucia genieten en wie weet kom je s avonds al lopend in het stadje een hippo tegen. Het zijn vegetariers maar houden niet van mensen die in de weg staan.

Goede reis verder

de buren (van 7 want 11 zijn er niet)

• 18 Augustus 2014 - 16:41

Douwe De Ruiter:

Mogen eruit opmaken dat Nicole haar gezondheid haar niet (teveel) beperkt?

Goede reis verder

de buren (van 7 want 11 zijn er niet)

• 18 Augustus 2014 - 18:12

Jolanda Horde:

Leuk om jullie verhalen te lezen. Groetjes van ons allemaal en veel plezier.

• 18 Augustus 2014 - 18:21

Astrid:

Fijn om te lezen dat jullie veel beleven en veel te zien krijgen. Wij zitten nu in een zonnig Barcelona. Vanavond naar Camp Nou. Ruben was erg verrast en staat klaar in Barca tenue. De stad is prachtig, daar is de komende dagen nog genoeg te zien. Veel plezier nog. Groeten van allen van nr 11.