Puerto López - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Erik Vosmeijer - WaarBenJij.nu Puerto López - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Erik Vosmeijer - WaarBenJij.nu

Puerto López

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

08 Augustus 2013 | Ecuador, Guayaquil

We zijn 4 nachten in Puerto López. Dit is een niet zo bijzonder plaatsje. Maar ons hotel os uitstekend. Leuke cabinas en een zwembad.
Dinsdag en donderdag zijn we met de hele groep naar een mooi strand geweest op 12 kilometer afstand. We doen hier alles met pickup taxi's. De kinderen zitten dan in de laadbak een aantal mannen ook en de rest mag gewoon in de cabine.
Iedereen heeft zich uitstekend vermaakt. Rodrigo is de hele tijd met de kinderen bezig. De tweede dag ook nog op het strand gevoetbald.

Belangrijkste wat we hier gedaan hebben is op woensdag onze excursie naar Isla de la Plata. Dit noemen ze armelui's Galapagos.
We hebben een wandeling van twee uur gemaakt en maar een paar soorten vogels gezien. Voornamelijk een loopvogel met blauwe voeten. Het viel wel een beetje tegen. Na de lunch hebben we ruim een half uur kunnen snorkelen. Prachtige vissen gezien.

Maar het absolute hoogtunt van onze dagen hier was tijdens de vaart naar het eiland. We hebben een tijd bultrugwalvissen gespot en er aardig wat gezien. Wat een imposante beesten zijn dat. We hebben er veel uit het water omhoog zien komen en met hun staart zien slaan. Fantastisch om dit mee te maken.

Vanavond onze laatste avond hier. Morgen vertrekken we samen met een andere groep Nederlanders naar de luchthaven van Guayaquil. Zaterdag om 13.05 verwachten we weer op Schiphol te landen.
Tot zaterdag