Via Guayaquil naar Puerto Lopez - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Erik Vosmeijer - WaarBenJij.nu Via Guayaquil naar Puerto Lopez - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Erik Vosmeijer - WaarBenJij.nu

Via Guayaquil naar Puerto Lopez

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

05 Augustus 2013 | Ecuador, Guayaquil

Op zondag zijn we uit Cuenca vertrokken naar Guayaquil.
Onderweg hebben we een bananenplantage bezocht. Deze was een coöperatie van de plaatselijke bevolking. Bananen van deze plantage werden vroeger bij Jumbo verkocht. We hebben hier in het kort het proces gezien van plukken tot verpakken. In elke Sawadee reis zit wel een dergelijke excursie van een project van de plaatselijke bevolking.
We kwamen pas laat aan in Guayaquil (ca 19.00 uur). Snel ingecheckt en met de hele ploeg op pad. We wilden eerst eten en daarna een uitkijkpunt bezoeken. Hiervoor moesten we 444 traptreden beklimmen.
Eten konden we aan de kade. Er waren verschillende eettentjes en een gezamenlijk terras. Iedereen kon dus bestellen wat en bij wie ze wilden.
Na het eten op weg naar de trap. Vol goede moed begonnen we aan de 444 treden. Na 380 treden stonden we voor een dicht hek en mochten we niet verder. We waren 5 minuten te laat.

Vanochtend hebben we eerste nog een bezoek gebracht aan een klein prakje vlakbij het hotel. Het bijzondere was dat in prakje een groot aantal leguanen en schildpadden leefden die zo het park uit konden lopen maar dit nooit deden.

Daarna door na Puerto López. Onderweg nog gegeten in een dorpje dat een hippiekolonie leek.
We zijn nu in onze laatste hotel in Ecuador. Hier blijven we 4 nachten totdat we vrijdag na een busrit van 5 uur weer op het vliegtuig stappen.

Donderdagavond vertellen we wat we hier gedaan hebben.