La Mitad del Mundo - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Erik Vosmeijer - WaarBenJij.nu La Mitad del Mundo - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Erik Vosmeijer - WaarBenJij.nu

La Mitad del Mundo

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

21 Juli 2013 | Ecuador, Otavalo

We zijn vanochtend om 9 uur uit Quito vertrokken. De eerste stop was een bezoek aan een een uitkijk plek waar we kijken in een vulkaan krater. De vulkaan is niet actief en in de krater is nu landbouw.
De tweede stop was het museum op de echte evenaar. Het bekende monument waarvan men vroeger dacht dat dat op de evenaar stond blijkt een paar honderd meter verkeerd te staan.
Wij hebben op de echte evenaar een aantal proefje gedaan die alleen daar kunnen. Bijvoorbeeld het verschil in draairichting van water dat wegloopt in een wasbak, welke anders is in het noorden vergeleken met het zuiden. Op de evenaar draait het water niet maar gaat in een rechte lijn naar beneden. Ook geprobeerd een ei op een spijker te laten staan.

Na het bezoek aan de evenaar hebben Nicole en ik, samen met twee reisgenoten cavia geproefd. Dit is de specialiteit in dit land.
Het viel tegen en zullen we ook niet meer bestellen.

Door naar de eindbestemming van vandaag, het indianenstadje Otavalo. Deze stad is bekend om zijn grote weekmarkt op zaterdag. Helaas maken we die niet mee. Wel is er elk dag een markt voor handnijverheid. Het stadje ademt een leuke ontspannen sfeer uit. We zijn al op de markt geweest en hebben al het een en ander gekocht.
Morgen gaan we met de hele groep door de stad en de omgeving.
Vanavond weer met z'n alleen gegeten.
Kinderen aan een tafel en volwassenen aan een andere.
Iedereen heeft zich weer prima vermaakt en het eten was uitstekend.

Morgen wordt de groep tijdelijk verdeeld omdat we twee nachten bij indianenfamilies gaan slapen.
Daar zal geen internet zijn, dus even geen verslag.

Tot over een paar dagen

• 22 Juli 2013 - 15:13

Emilie:

Die cavia intrigeert me......

• 22 Juli 2013 - 19:28

Ingrid Van Der Kevie:

Hoi, fijn dat jullie het zo leuk hebben.
    En zelfs cavia geproefd hebben,dat vind ik niets voor jullie als echte dierenvrienden.
    En van Erik had ik helemaal niet verwacht dat hij dat zou proeven. Er is dus nog hoop!
    Hele fijne dagen bij de indianenstam en hopen gauw weer wat van jullie te lezen. Leuk hoor zo op de hoogte gehouden te worden.geniet ervan.gr Co en Ingrid

• 22 Juli 2013 - 22:03

Joke Timmers:

Ha, ha, dat is nu precies de reden dat wij de waterkonijnen die achter het huis rondzwemmen, daar laten en niet op de BBQ gooien! Als cavia nu echt zo'n delicatesse was, had Matthijs van Nieuwkerk het toch allang live op TV laten bereiden door zijn topkoks! Hopelijk werden er wel frietjes bij geserveerd, of heeft Mark nog wat afgestaan?
    Indrukwekkende beelden en verhalen (welke scholier kan nu vertellen dat hij die proefjes in het echt heeft uitgevoerd?!).
    De nijverheidsmarkt intrigeert mij nu weer mateloos. Beeldjes, wandkleden, sieraden, of rare truien en wollen mutsen die je thuis niet met goed fatsoen kan dragen?
    Leuk dat het groepsproces zich naar tevredenheid lijkt te ontwikkelen. Toch erg belangrijk voor een geslaagde reis!
    Hier hebben we ook heuglijk nieuws. Een van de kippen is ruim 3 weken in de weer geweest met een geheim nest. Vrijdag ontdekt en wat blijkt: 11 (elf!) kuikentjes. Het nest was verstopt in een van de bloembakken dus Menno heeft van pizzadoos een trappetje gemaakt zodat het hele spul naar het gras kon afdalen en een aarden wal opgeworpen zodat ze ook weer 'op stok' kunnen. De kuikentjes zijn schattig: zwart met een wit befje en buikje. Menno ontpopt zich als een echte kraamvader: de hele dag in de weer met bakjes water en kuikenvoer. Goede afleiding voor de afwezigheid van Barbera; die is een week (!) met scoutingkamp mee. Bar en boos voor mij; buikpijn en slecht slapen.
    We merken wel wanneer jullie weer in de lucht zijn!
    Groetjes,
    Joke

• 23 Juli 2013 - 15:17

Martin Margriet En Iris:

Hallo Erik, Nicole en Mark,

Hier een berichtje uit Bali, wij zijn inmiddels aangekomen op Bali en vliegen morgen door naar Flores.
    We hebben een leuke, gezellige groep en heerlijk gegeten op de avondmarkt. Geen cavia!
    Leuk te lezen dat jullie het ook naar jullie zin hebben.
    Tot over eenmaal dagen of weken, op Flores hebben we zeer weinig internet.
    Dat wordt wat voor de jeugd!

Groetjes
    Martin, Margriet en Iris.