Dagje Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Erik Vosmeijer - WaarBenJij.nu Dagje Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Erik Vosmeijer - WaarBenJij.nu

Dagje Quito

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

20 Juli 2013 | Ecuador, Quito

Nicole en ik waren vannacht al vroeg wakker (2-3 uur). Mark heeft heerlijk doorgeslapen. Hij werd om 7 uur wakker.

Vandaag was een dag zonder groepsactiviteit. Wij hadden twee doelen voor vandaag. Een bezoek aan het historische centrum en een bezoek aan een bergtop. Omdat het prachtig helder weer was en om drukte voor te zijn hebben we besloten om eerst naar boven te gaan. Met een taxi zijn we naar de voet van de Pichincha gegaan. Verder de de kabelbaan (El Teleferiqo) naar 4270 meter boven zeeniveau. Een prachtig uitzicht op de Cotopaxi. De op een na hoogste vulkaan van het land. Ook was mooi te zien hoe groot Quito is en hoe het tussen twee bergketens ligt. Quito is de hoofdstad en qua inwoneraantal (3 miljoen) de tweede stad van het land. Ook op 4270 meter hebben we nog geen echte ademhalingsproblemen. Gewoon een beetje het tempo aanpassen.
Aan het einde van de ochtend hebben we de oude stad bezocht. Deze staat bekend als een van de mooiste van Latijns Amerika.
Omdat het zaterdag is was er veel lokale bevolking op de pleinen en in de straten. Voor Mark hebben we het shirt van het nationale voetbalelftal gekocht.

Morgen gaan we Quito verlaten. We gaan naar het indianenstadje Otavalo.
Maar de eerste stop is La Mitad del Mundo, oftewel het midden van de aarde beter bekend als de evenaar.

Tot morgen (als er WiFi is)
Ps ik heb ook wat foto's bijgevoegd.

• 21 Juli 2013 - 08:07

Mirjam Van Helleman:

Fijn dat jullie zonder problemen zijn aangekomen. Het uitzicht op de eerste foto is spectaculair. Dat belooft wat voor de rest van de reis.
    Maki nog niet gespot, brokjes verdwijnen wel.

Mirjam

• 21 Juli 2013 - 15:20

Mariette:

Wow wat een uitzicht en Mark maakt in dat nieuwe shirt vast snel locale vrienden!

Groeten, Mariette